Saturday 15 October 2011

..bIlA AkU JaTUh CinTA ...

...its Saturday today..bestnya, boleh rehatkan diri kat rumah. Last nite, aku baru sampai dari Kuching. A day trip, a little bit penat..I woke up early yesterday, pkul 4.00 am dah tersedar..Actually not bcoz nak jalan jauh jer, everyday for last few weeks aku mmg terjaga awalpagi. After that susah betul nak lelapkan mata..hmmm tak tahulah how long it will be like this. Lucky kat office at this moment tak de kerja byk sangat!!!

"Bila Aku Jatuh CINTA" ... tadi aku terdengar lagu ni di radio ERA..aku terfikir sejenak, macam mana agaknya bila aku jatuh cinta ha haaa...Indah betul agaknya dunia ni. Definitely yes, ...ada org take care, sentiasa disamping bila diperlukan hmmmm ... Indahnya kann.

Aku bukannya pandai berbicara ttg CINTA..tetapi Aku tahu, CINTA itu adalah perasaan yg amat halus & indah yg tak boleh digambarkan dgn kata-kata. Ia datang tanpa kita minta..dan ia sukar utk pergi. Apabila bercinta, dunia ini kitalah yg punya! Apa jua kata-kata, tak akan diambil peduli, asalkan kita hidup dgn cinta hati..Bak lirik lagu Alya, KISAH HAti;

Hatiku hatimu
manjadi satu cinta
kurasa hadirmu menyempurnakan aku

Bila menemui cinta hati, we will feel hidup ini sudah complete dgn kehadirannya (unless something happen..). Sempurna hidup apabila ada org menyayangi, apatah lagi dari cinta hati yg tersemai melahirkan benih bukti kepada cinta hati .. alangkah indahnya hidup. Sehingga ke saat ini aku masih belum ketemu CINTA HATI .... aku tidak pernah bercinta, but yes, aku pernah JATUH CINTA ... perasaan itu amat indah ku rasa, but ia lebih menyakitkan hidupku..benarlah juga kata pujangga, " CINTA TAK SEMESTINYA BERSATU"...Hidup memerlukan pengorbanan, CINTA juga begitu ... CINTA ku pada seseorg yg tidak memerlukan cinta ku, aku tahu itu..dan alhamdulillah, dia juga tidak mengetahui betapa CINTA hati ini telah kuberikan utk dirinya. Biarlah ku simpan erat perasaan ini sehingga ke akhir hayat ... Seperti bait-bait lirik lagu tadi;

Tapi cinta bukan milik kita
Semua harus berakhir... yeahhh
Cinta kau dan aku
Tak akan mungkin bersatu
Untuk saat ini
di dunia ini
Mungkin kita bersama
nanti di satas sana
biar ku setia
menjaga cinta mu
Selamanya...oohhhhh


Bezanya cinta di dalam lagu ini, sang teruna sudah tiada di dunia ini...tapi aku, Cinta hatiku masih di sini..Aku masih boleh melihat dia, walaupun tidak selalu...CINTA bukan untuk di cari, CINTA akan hadir dgn sendiri ...

Kata teman, carilah teman hidup..usia kita bukan lagi muda. Benar!!! Aku tidak hanya mencari teman utk hidup semati, aku menanti cinta yg akan ku abadikan sehingga ke akhir hayatku ...

No comments:

Post a Comment